vrijdag 16 maart 2012

SharePoint 2010 Content Editor Web part maakt rommel van mijn JavaScriptjes

Het lijkt zo handig: wat JavaScript toevoegen aan een Web pagina door gebruik te maken van het Content Editor Web part. In de praktijk verandert SharePoint echter het een en ander aan de HTML/JavaScript broncode waardoor je vreemde resultaten krijgt: duplicaten van code bijvoorbeeld.

Hoe dit te vermijden?
Gelukkig is er een oplossing hiervoor (workaround). De HTML/JavaScript broncode eerst opslaan in een tekstbestand (txt) en deze uploaden in een bibliotheek. Daar kan vervolgens naar worden verwezen in een Content Editor Web part (settings van het Web part).

2 opmerkingen:

  1. Beste Hans,

    Goede tip. Een klant van mij wil echter zelf embed codes als html opnemen in de content editor webpart. Werkt anders dan in 2007, maar gaat nog redelijk makkelijk. Maar wat als je achteraf de url wilt aanpassen? In 2007 was dat makkelijk, in 2010 lijkt dat niet mogelijk. Enig idee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Patrick,
      Excuses voor de late reactie. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met "Maar wat als je achteraf de url wilt aanpassen? In 2007 was dat makkelijk, in 2010 lijkt dat niet mogelijk.". De ULR die ik zie (Content Link To link to a text file, type a URL) kan ik gewoon aanpassen namelijk. Kun je e.e.a. toelichten?
      Mvg,
      HansR.

      Verwijderen